Pla de reducció de costos
Reducció de costos operatius, de personal i costos innecessaris; renegociació amb proveeïdors i racionalització de despeses amb citeris objectius. Seguiment periòdic mensual.
Elaboració d’un pla estratègic
En col.laboració amb la dirección de l’empresa, disseny per canviar el romb de la companyia, sigui quin sigui l’objectiu..
Elaboració del pressupost: budgeting
Planificar els ingresos i les despeses és el primer pas per executar el nostre pla. Periodificar aquesta planificació en mesos o setmanes significa evaluar com va.
Tancaments mensuals i quadre de comandament: reporting
Informar periòdicament de la marxa d’un negoci significa confirmar o no si anem en la bona direcció. El reporting és el conjunt dels mitjans tècnics i organitzatius per extreure aquesta informació, consolidar-la i informar-ne als responsables.
Pla de internacionalització
Quan els mercats locals poden estar saturats, és hora de plantejar-se una ampliació cap a mercats on els nostres productes o serveis siguin més competitius. Aquest pla de internacionalització és un pla a mig i llarg termini.
Gestió de projectes
A vegades, es decideix que la gestió d’un sol projecte sigui externalitzada a un tercer que tingui una visió imparcial, plena autonomía i dedicació quasi exclusiva.
Estudis ad hoc
Estudis específics per a la presa de decisions i ampliació de la informació estratègica: estudis de mercat, de la competència, de viabilitat, d’un sector en concret, concursos i subhastes, etc.
Plans de millora de l’eficiència indistrial
Millorar les capacitats dels nostres actius significa treure més profit del que tenim. Pot haver-hi espai per la millora i es pot quantificar amb un anàlisi detallat de nivells d’ocupació, eficiència i eficàcia.
Millora de la gestió comercial
És un concepte molt ampli però, com a exemple, a vegades una reassignació o revisió dels clients segons la zona, canal o segment pot simplificar la manera per la qual arribem al client final.
Previsions de vendes
Preveure el que passarà és imposible però ens podem aproximar i equivocar-nos el mínim posible. El mateix passa amb les vendes. Millor preveure-les i dedicar-nos al que realment importa: créixer.
Planificació de la demanda
Molt relacionada amb les previsions de vendes, ens ajuda a anticipar-nos per a que el nostre producte estigui llest en temps i forma pactats amb el client.
Comptabilitat analítica
És l’ordenació del pla de comptes de l’empresa segons criteris de negoci per a que la información comptable estigui ordenada segons criteris mercantils però també racionals propis de la nostra activitat.
Auditories internes
De vegaces es necesita certificar aspectos relatius a la informació comptable. Per exemple, absència de conductes fraudulentes, no-pèrdua de información, control intern, segmentació de funcions, etc.
Estudi d’aliances estratègiques comercials
Si existeix una possibilitat de col.laboració amb una altra empresa per un fi comú, és necessari evaluar i revisar en quines condicions es farà abans de signar cap contracte.
Formació/informació de procedimients interns
Davant de canvis que es produeixin dins l’empresa i que necessitin ser comunicats a nivel intern, la figura una tercera persona imparcial pot ser d’ajuda i més creïble.
Anàlisi financera i anàlisi d’inversions
Són càlculs financers complexes condicionats per moltes variables, però persegueixen un únic objectiu: realitzar o no una inversió. Per exemple, la compra d’una màquina o el trasllat de la producció a un altre indret.
Anàlisi de model de negoci
Ja siguis una start-up o una empresa en funcionament, la revisió o replantejament del teu model de negoci pot ser d’ajuda per la seva viabilitat futura. Aquest anàlisi será quantitatiu però també qualitatiu.